środa, 5 lutego 2014

Wpis książkowy

Aloha!
W końcu jakiś wpis archiwizacyjny o książkach. Przyznaję się bez bicia, że w ubiegłym miesiącu zaniedbałam moje postanowienie -> klik
Na moje usprawiedliwienie mogę posłużyć się szkołą, obowiązkami, zajęciami dodatkowymi oraz...moimi ukochanymi gazetami, które wiecznie noszę wszędzie ze sobą i po przeczytaniu od deski do deski ich stan (wygląd) jest karygodny. Zła czytelniczka.


17. "Gdzie Eddie" - Deborah Joy Corey
 Dzieciństwo dziewięcioletniej dziewczynki. Nadzwyczaj dojrzałej. Niestety ta słodka, niewinna istota cały czas ma do czynienia z ciemnymi stronami tego świata. Byłabym zadowolona, gdyby wydano ciag dalszy jej losów. Jak to dzieciństwo w ekstremalnych warunkach wpłynęło na jej życie dorosłe, na jej osobę?

18. "Kochankowie i kłamcy" - Sally Beuman
Nadal czytam, gdyż mam ją od jakichś 2 tygodni, a liczy sobie ponad 500 stron.
Niech tytuł Was nie zmyli - to nie jest romansidło. Owszem - wątek miłosny występuje, ale jest on raczej w bardzo unormowanej dawce, gdyż para głównych bohaterów ma do siebie żal w związku z romansem sprzed 15 lat. "Kochankowie i kłamcy" to thriller erotyczny. A oprócz tego to także majstersztyk pod względem stylu języka i w ogóle konstrukcji powieści. Autorka potrafi wpleść retrospekcję bądź dygresję w tak umiejętny sposób, że czytelnik ma wszystko wyłożone na tacy i nie ma mowy o pogubieniu się w fabule. POLECAM !

19. "Cierpienia młodego Wertera" - Goethe
* "Zakochany Goethe" w reżyserii Philipp Stölzla; film oparty na podstawie książki*
Owszem - brzmi szkolnie. Jednak muszę wspomnieć o tym dziele, bo jestem zakochana w romantyzmie. To zdecydowanie moja ulubiona epoka. Nie będę rozpisywać się o czym jest, bo wszyscy przecież wiedzą. Jedna z najbardziej emocjonalnych lektur jakie czytałam. Pewnie nie raz jeszcze po nią sięgnę.

20. "Intruz" - S. Meyer
Kiedy usłyszałam, że tematy dotyczy "obcego" - jakoś straciłam entuzjazm co do tej książki. Ostatecznie przekonała mnie przyjaciółka i wcale nie pożałowałam. Jak dla mnie bomba. Drogą dygresji - film również :) Pierwsza połowa książki była dość ciężka, gdyż zawiera w sobie motyw wędrówki (ale jak opisany!!!), a ja jestem z tych, którzy tego nie lubią. Melanie Stryder jest uosobieniem człowieczeństwa, którego brakuje niektórym ludziom.

21. "Dziady" cz. III - Adam Mickiewicz
*Kadr z filmu T. Konwickiego "Lawa"; ekranizacja powyższego utworu*
Kolejny tekst romantyczny. Osobiście nie przepadam za Mickiewiczem, ale "Dziady" mu się udały.
W szczególności część III. Nie będę się nadzywczaj rozpisywać. Również jak najbardziej polecam wyżej wspomniany film - oddaje klimat mickiewiczowskiego utworu.

22. "Wybór poezji" - Maria Konopnicka
Wiersze pani Konopnickiej są przecudne. Nie umiem opisać co dzieje się w mojej wyobraźni, kiedy wieczorami zasiadam przed tą książką. I nawet jeśli czytam po raz enty ten sam wiersz - zawsze odkryję coś nowego. Podziękowania dla mojej kochanej mamy, której biblioteczka jest bogata w takie cudeńka.

***
Na dziś to wszystko.
Wracam do książek :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz