wtorek, 6 maja 2014

#3 Poetic lines

Salve!
Dziś kolejne dwa wiersze mojego autorstwa.
Poszukując owych tekstów, doszłam do wniosku, że w moim dorobku znajdują się zaledwie 3 wiersze o tematyce miłosnej (i ich tu nie wstawię, bo chyba są tandetne = chyba jak każde wiersze miłosne; wyjątkiem według mnie jest Ewa Lipska oraz Maria Pawlikowska-Jasnorzewska).
Zapraszam do lektury :

„Najskrytsze”

Dawno gdzieś zapomniane.
W szufladach pochowane.
Na dnie z dziurawymi skarpetkami.
Obok Darwina, z Muppetami.
Tuż za ułamkami,
Zaraz,
Tu,
Po lewej.
Schowałam je tak dawno, że kurz już się zadomowił.

No i co teraz z nimi zrobić, gdy czasu mało...
A chęci niczym wyklęci
- gdzieś je wywiało.

Utknęłam w jednej z szuflad,
Drewnianych czterech ścianach.
Przyjemnie, cieplutko,
Ale tak jakoś...
Malutko.
Malutko w tym mnie.
Malutko patosu.
Malutko wojarzy i aksamitnego głosu.
Gdzieś tam się pochowało.
Za rogiem się skryło.
Z bezdźwięczną nadzieją, że wróci.
Bo było.


"O istocie artysty"

Jestem artystą.
Nie sadystą.
Choć co prawda wyczerpuję temat do końca.

Jestem artystką.
Nie dentystką.
Choć wyrywam z głowy wszystko, co pomysłowe.

Jestem art.
To nie fart!
Ciężką pracą umysłu i giętkością pomysłu
Wraz z tutejszą techniką i dobą profesjonalizmu…
Tworzę.

Jestem?
Jeśli już to kim?
Człowiekiem.
Renesności.


(
Renesności - neologizm artystyczny powstały z połączenia słów = renesans + współczesność; co ma odwoływać się do tego, iż aktualnie można spotkać ludzi renesansu; 
odrodzenia, wszechstronnych, niezwykle ambitnych)

***

Żegnam Was nutą, która mnie prześladuje

3 komentarze:

  1. Wspaniałe! :) Bardzo chciałabym zaczytać się w reszcie Twojej twórczości. Mało słów, a mnóstwo przekazu. Takie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o jejku, jak miło!
      pozostaje mi tylko zaprosić do czytania postów pod tytułem *Poetic lines* bądź na priv podeślę co nieco mojego autorstwa, jeśli się spodobało co nieco ode mnie :)

      Usuń